8 augusti

Idag var jag i stallet vid lunch för att kolla om Ian ville ha vatten (hade nämligen ingen bra hink som kunde stå i hagen). Han var uppenbarligen inte törstig. Sen var han väldigt kräsen också, fick både hösilage och hö (som kommer från hans gamla stall) men han lämnade ALLT hö och fortsatte leta efter mer hösilage. Haha, min lilla älskling. Snart får han bara hösilage, då kommer han säkert bli mycket nöjd! Juste, han har en sjö i sin hage just nu, jag gillar det inte! Men han ska snart släppas in med några andra hästar, tror jag.

Tog sen en tripp till Sickla för att köpa
regntäcke (hel hals, ej avtagbar), MSM och vattenhink i gummi till hagen. Kom hem med ett stalltäcke och Bucas impregnering också. :) Väntade på Daniel och sen hämtade vi upp Janina i Gullmarsplan. Vi åkte direkt till stallet, borstade och pysslade om Ian. Sen tog vi en timmes promenad. När vi kom tillbaka till stallet hade Daniels pappa, Daniels syster och systerns kompis kommit till stallet för att hälsa på min lilla häst. Jag bad dom stå och beta honom på en lång raksträcka som leder upp till Hesslingby stall medan jag skulle mocka. Jag gick till stallet och hämtade en skottkärra, kom tillbaka till Ians box och kollade ut i fönstret. Vad ser jag.. jo, Ian springandes 5-10 meter ifrån Janina och Daniel som också springer. Jag sprang i full fart till foderkammaren, hämtade foder i två skopor och flög ut genom stalldörren. Höll nästan på att springa på Daniels lillasyster som skulle komma för att berätta vad som hade hänt. Tog värsta ruschen ut på raksträckan efter Ian (i full galopp).. Janina (springande).. Daniel (gående, dålig kondis?).. Ser till slut att Ian stannar vid en bom och börjar äta gräs. Janina började närma sig och gick sakta fram, då vänder sig Ian om och traskar emot henne. SÖT! Han måste ha så himla mycket energi över, förstår att han tar chansen när han får den, haha. Det som hände var att Daniel höll longerlinan och skulle rycka tag lite när Ian traskade iväg, då gick metalldelen på longerlinan av på mitten. Ian hoppade till, men stod sedan stilla, då gick Daniel fram för att ta tag i grimman, då passade han på att ta en springtur! Han har så himla fin trav, arbetar verkligen och lyfter riktigt fint på benen.

Väl tillbaka i stallet mockade jag och Janina. Torv.. inte kul! Jag blev helt svart i ansiktet, på armarna och halsen, hade till och med svarta tänder! Daniel och hans pappa var mycket roade av synen, haha. Nej, nu är jag verkligen trött på torven,.. täckena blir helt bruna, Ian blir JÄTTESMUTSIG även fast jag precis borstat bort allt, han får i sig torven när han äter och så fastnar ALL torv i hans näsborrar. Jag MÅSTE byta till spån, snarast. Ian var hur som helst riktigt duktig när han stod uppställd i gången, stod stilla och bara slappnade av. Jag hade kvällsfodringen och Janina hjälpte till, sen stängde vi stallet och åkte hem! Intressant dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0