16/8

Idag fick Ian ett nytt täcke, Bucas Shamrock, provade storleken på honom, 140 cm. :)




Igår släppte jag ut honom i en ny hage medan jag mockade. Daniel och några andra satt där ute vid hagen så att dom kunde hålla koll på honom, han började att springa lite men det var helt ok, han måste ju få röra sig lite. :) Helt plötsligt hör jag en helikopter som låter jättemycket, kollade ut genom fönstret och ser Ian i full galopp, helt hysterisk! Jag fick till slut tag på honom i hagen, hans hjärta dunkade i hundraåtti och det bara rann svett om honom. :( Min älskling! Idag kändes hans ben något varmare än det andra, samt lite, lite svullet. Får hoppas på att det inte hände något i hagen igår. Han får i alla fall stå med Back on Track stallbandage medan jag mockar och fixar honom, hoppas på att det hjälper till med läkningen av hans ben. Jag har kollat lite på benlindorna i fleece från Back on Track, Ians ben är något för små för Mias benpaddar, så det kanske skulle vara något. Kan ju använda benlindorna utan paddar vid ridning och promenader. :) På Lillhästen i Stav får man fyra BoT benlindor för 1000 kr. Jag har även kollat lite på arbetsdamasker fram och bak från BoT, 610 kr för fram och 670 kr för bak. Måste önska mig pengar av släkten när jag fyller år märker jag, haha! Är ju skyldig mamma en hel del tusenlappar för Ian. Snälla mamma som gjorde det möjlligt för mig att köpa världens finaste, mysigaste och snällaste häst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0