Häst

Jag var iväg och red idag och det är så de kommer bli nu dom närmsta tisdagarna. Valde att fortsätta gå några lektioner innan jag börjar bli medryttare. :) Känner att jag får ut så himla mycket på lektioner. Tänkte hela tiden på benen ("BENEN KLISTRADE MOT SADELN!", "HAR JAG BENEN KLISTRADE NU?" Kollar ner mot benen.. Haha, så lät det i mitt huvud hela tiden.) Men jag lyckades väldigt mycket bättre denna gång. Jag gör framsteg med sötis hästen. Åh, han är så mysig! Jag lärde mig att spöt skall med varje gång. :P Haha. Så fort spöt kommer fram så går det fort framåt, annars kan man ju faktiskt sega fram och bli "sparkad" av hårda skor typ varannan minut. Haha. Det tycker han i alla fall. Idag tränade vi mycket på voltspår, ökad trav och galopp osv. Jag kände att jag visste hur han beter sig och kunde därför fokusera på mig och hur jag använde alla hjälper. Det kändes faktiskt väldigt bra mot slutet. Med tanke på att det är andra gånger och jag inte har ridit på väldigt länge ska jag vara nöjd och glad. Det är jag också! :D Längtar till nästa tisdag. Ska försöka boka in mig på terränghoppning också, måste bara kolla mitt schema.

Kommentarer
Postat av: bini

Hihi gud vad kul med terräng! :D



Tack så hemskt mycket :D kommer vara död efter sommaren, den här månaden kommer jag jobba MINST 200h!



/ lillsyrran

2009-04-28 @ 23:47:37
URL: http://operationivy.blogg.se/
Postat av: Michis

va mysigt : )

Det är så underbart när man känner att det går bra och är roligt. Måste följa med och kolla sen.

2009-04-29 @ 01:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0