Min morgon

Morgonfodring och utsläpp i stallet imorse. Daniel, världens underbaraste, skjutsade mig till stallet även fast han hade kunnat ligga kvar i sängen och fortsätta sova. :)

Åh, Ian var ju den sötaste imorse när jag tände upp i stallet, han stod där och kisade med ögonen för att det blev alldeles för ljust. :D Alla hästar var snälla som vanligt! Ian tyckte det var dötrist att bara stå och vänta på mig när jag höll på med alla andra hästarna, så han passade på att halvsova. Men när det väl var hans tur att få all uppmärksamhet blev han helt plötsligt jättepigg och busig, haha. Vi övade på att han skulle stå still i gången utan att vara fastbunden medan jag klippte man & svans, borstade och masserade honom. Han var faktiskt jätteduktig, men när det väl kom massor med folk och framförallt HUNDAR blev Ian jättenyfiken och kunde inte riktigt stå helt still.

Sen var det time för promenad, gick bort mot Kalvsvik och Ian tycket att han hörde massor med läskiga ljud bara för att få göra av med lite energi, så han halkade runt som bambi på hal is ungefär. Men när vi kom tillbaka till stallet och gick mellan hagarna var han mycket lugnare och vi travade/sprang en hel del. Det är mycket lättare att springa med honom när man har ett spö i handen, för då kan man hela tiden hålla upp spöt för att han inte ska springa typ på en.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0