Inköp

Jag och Ian flyttar till nytt stall snart och i och med flytten ska en hel del inköp göras, bland annat hagskydd som går ner och blir lite som boots. Min häst är nämligen BÄST på att skada sig i hagen så att benen är svullna i flera dagar. Inte så lätt att rida på honom då och man vill ju inte ha massa "hack" i utbildningen nu när man väl kan komma igång efter hans senskada. :)

Equi-chaps Hardy chaps

Det är dessa skydd jag ska köpa, Equilibrum "Equi-chaps Hardy chaps". Det kostar 594 kr per par och ni hittar dom här. Synd bara att dom är blåa, skulle hellre vilja ha svarta, då Ian har mest svarta utetäcken.

Jag läste på bukefalos att skydden inte andades så bra och att hästen blev helt svettig om benen, fast det var en diskussion från 2008 och jag tror och hoppas att dom har ändrat och förbättrat skydden på 2 år. :) Ian blir inte svettig så lätt heller, så jag tror faktiskt att dom här skydden kommer bli riktigt bra på honom.


Uppdatering:
Kom på att jag glömde skriva om alla Ians broddskador han har fått nu under dom här 1,5 - 2 månaderna. Han har trampat upp båda hovarna bak. Så han fick gå lindad såhär på båda hovarna ett tag så att det inte skulle bli infekterat. :/ Självklart bytte jag ut lindorna varje dag och rengjorde såren. Han är en riktig liten glaslirare. Men ändå världens bästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0