Min buse!

Igår när jag och Daniel hade pyntat klart gick jag ut till hagen för att ta in Ian. Då stod han med rumpan mot mig en liten bit in i hagen. Jag sa "Iiiaaan!", då lyfte han upp huvudet och kollade mot mig och gnäggade! VÄRLDENS SÖTASTE! :D Sen kom han självklart fram till mig när jag kom till hagen.

För övrigt så tänkte jag berätta att han alltid skadar sig i hagen, varje gång en "skada" har blivit bättre hittar man en ny på hans ben. Jag fattar inte vad han håller på med i hagen. En riktigt liten busen.. den där Ian! Idag när jag kom till stallet var alla hans ben svullna.. eller ja, det vänstra bakbenet var inte så svullet, bara lite, men han har fortfarande ett sår som han förmodligen har trampat upp med en brodd.



Så idag fick han stå inne eftersom det bara är han och Brenin ute i hagen, dom verkar ju leva rövare där tydligen! :P Jag visste att många av hästarna skulle in till lunch, vilket bara var 2 timmar senare. Så jag fixade hösilage i ett hönät till honom! :)

Nu får jag hoppas att hans ben "beter" sig som vanligt, vilket är att svullnaderna går ner efter ett tag utan att ha skapat några problem för Ian.


Kommentarer
Postat av: Stella

Frågestund på bloggen, fråga vad du vill! :D



http://stellaorback.blogg.se/2010/december/fragestund.html

2010-12-17 @ 14:54:35
URL: http://stellaorback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0