Fullt upp

Ian är väldigt lättlärd har jag märkt! Men fortfarande ganska "unghästbusig". Han står så himla fint i gången, jag kan gå iväg och pyssla med saker, så kommer jag tillbaka och han har inte flyttat sig en millimeter. (Jag hör honom hela tiden, så om något skulle hända kan jag bara springa till honom.)

Daniel borstade Ian idag.. i typ 2 minuter, sen tyckte han att Ian var färdigborstad. Haha! När jag väl var klar med mockningen tog jag tag i borstningen. Det syndes inte ens att Daniel hade varit där med sina borstdrag. Ian hade fortfarande fullt med torv i hela pälsen. :P

Jag tror att hans strålröta har blivit lite bättre, men ändå så svårt att se när man är där varje dag. Mamma tyckte att Ian hade blivit smalare, Daniel sa det samma. Men idag när Daniel kollade på Ian tyckte han inte det längre. Hm, lite svårt, måste nog ta lite bilder för att kunna jämföra sen. Jag vill ju inte att han ska bli smalare och förlora sina fina muskler. Bini och Janina, ni får hjälpa mig med detta! :)

Imorgon ska jag jobba med hästarna, blir full rulle, 5 boxar att mocka, 2 hästar att gå med morgon och kväll, Noa har kommit tillbaka så då blir det 4 hästar att ta hand om, 3 ska ridas, ja, som sagt, full rulle. :D Sen plockar Daniel upp mig i Gullmars och därifrån åker vi till Ian, så det blir en lång dag med massor av hästar imorgon. Samma plan är det för lördag, men då ska jag även ha kvällsfodringen i mitt stall. :)

Nu måste jag hoppa i säng för att vila upp mig inför imorgon och lördag. God natt!

Kommentarer
Postat av: bini

ange jag jobbar ju nu ganska mkt, varje dag t.o.m den 25.e, en onsdag! då kan jag börja komma till stallet, regelbundet =)

2010-08-12 @ 23:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0