19/8

Idag följde Janina med mig till stallet. Smartass trodde att bussen gick tio minuter efter den egentligen gick, så jag fick sitta och vänta på henne i VH. Det resulterade i att vi missade bussen SOM ALDRIG GÅR! (Ok, typ 4 gånger per dag, men det är väl i princip aldrig.) Vi fick därför ta en promenad till stallet, en timme tog det, men det var mysigt. :D När vi kom in i stallet hittade vi en grå häst i Ians box! Hahaha, nej, men ungefär så smutsig var han, han tyckte uppenbarligen att det var JÄTTEMYSIGT att rulla sig i den lerigaste pölen i hagen för att smutsa ner sig själv och det nya Bucas regntäcket. Vilken snäll häst jag har hittat, som hjälper mamma att hålla sakerna rena! Ja, juste, inte nog med det, grimman var inte i svart läder längre, den var också HELT grå, fick gå och rengöra den direkt, sen smörja och då såg den till slut ut som ny, men det tog ett bra tag! Janina fick äran att borsta Ian medan jag mockade! Sen behövde hon gå för att hinna hem till kvällsfikat på Berga NBG. Jag, Janina och Ian gick mot bussen tillsammans. Janina ledde honom och sa "Oj, vad fint han går!". Då sa jag åt henne att stanna honom genom att ta upp handen, dra lätt och säga "proo". Han stannade direkt, då blev hon ännu mer paff och sa "Oooj, vad duktig han har blivit!". Ja, min lilla älskling lär sig mycket snabbt! Jag valde verkligen världens finaste och bästa häst, helt klart!


Min ögonlösa häst!


Kommentarer
Postat av: Janina

HAHHA shit vad tanig han ser ut där...:D

2010-08-20 @ 00:53:40
Postat av: Angelina

Hahaha, riktig pinne! :P

2010-08-20 @ 01:19:18
Postat av: binikaniniiii

Oh yes u did!!!!!!

längtar tills onsdag!

men är ju ledig på söndag, när ska du till stallet då?? <3

2010-08-20 @ 02:23:14
Postat av: Angelina

Det är hästpolo på Stäket på söndag med vip biljetter, champange & god mat, då kan ju du också följa med om du vill. :D RING MAMMA! Efter det åker jag till Ian, har kvällsfodring fredag, lördag & söndag nu. Jag kanske ska jobba på onsdag, så då är jag bara där från 19 till 21 typ. :( Men vi får se, jag sa att jag kunde jobba hos Marie tisdag, onsdag, torsdag & fredag, men jag tror inte att jag får alla dagar.

2010-08-20 @ 12:17:25
Postat av: Janina

"Ibland uppkommer fläckar på hästar, främst hos de stora hästraserna, fullblod och varmblod (halvblod). Det är genetiskt.



Svarta fläckar på en häst brukar kallas för "Bend Or Sports" efter fullblodshingsten Bend Or xx (född 1877) som var fuxfärgad med svarta fläckar och dessa fläckar förekommer på många släktingar efter honom.



Vita fläckar som förekommer på hästar kallas "Birdcatcher Spots", efter fullblodet Birdcatcher xx (fux född 1833) som hade dessa.



Fläckarna kan uppkomma efter många år och följa många led. Har din häst några fläckar i pälsen finns förmodligen någon av dessa hingstar långt bak i stammen."



Hmmm, kanske dem där två fläckarna är? Såg en bild på det, liknade Ians.

2010-08-21 @ 22:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0