13 timmar

Var i stallet i 13 timmar idag, tiden går så himla fort när man är där. Jag ville inte ens gå hem när Daniel kom, det ville i och för sig inte han heller. Han hjälpte mig att sätta upp flera krokar i skåpet och sen stod vi båda och kelade med Ian. En riktig liten charmig häst. Så personlig och speciell! Han fick sig en rejäl dusch idag av mig och Bini. Det behövdes verkligen, måste byta ut torven till spån istället. Juste, tog en timmes promenad med honom, bort förbi kalvsvik bland annat. Ian var så glad när han fick komma ut och gå även fast det ösregnade, men "mamma Ange" fixade det med hjälp av STOR regnjacka till mig och gåvänligt regntäcke med hals till min prins. (Han har en senskada och ska nu skritta och trava varje dag i 4 månader till.) Vi kom i alla fall förbi en hage, typ sommarbete, där stod det ungefär 10-12 hästar. När Ian och jag gick förbi ställde sig 8 av hästarna upp på en rad med exakt samma mellanrum mellan varje häst, såg så himla roligt ut. :D Vi kom sen tillbaka till stallet och där fick han beta i 30 minuter innan vi gick in. Han var så lycklig och fokuserad på att få vara ute och gå så han glömde helt bort allt gott gräs under den 1 timmes långa promenaden. Min söta prins! 2 timmar innan Daniel skulle komma passade jag på att umgås och borsta/ta hand om Ian. Han har väldigt fin päls så det var mysigt att bara stå och kolla igenom hans kropp efter allt borstande. Jag lyckades hitta en liten, liten, mini fästing på honom. :( Men den är borta nu! Jag håller nu på att kolla efter regntäcke till honom på nätet, men det täcket jag vill ha har en leveranstid på 7-14 dagar. Jag vill ju inte att han ska stå ute i spöregn och bli helt blöt och kall. Nu måste han hela tiden vara varm i kroppen för att blodcirkulationen ska flöda ner i den skadade senan. Ska försöka hitta på en lösning. Imorgon ska Daniel med till stallet, han ville ta en lång promenad med mig och Ian. :)

Kommentarer
Postat av: Michaela

Det är så mysigt : ) kommer ihåg hur vi alla unga bodde i stallet hela somrarna och var med hästarna hela dagarna och kvällarna.

Så mysigt : ) och när Miramis föddes : ) hihi..

2010-08-08 @ 23:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0