Make Up



Nu när jag ändå är inne på smink kan jag visa vad jag använder. Jag burkar börja med en scrub som jag använder över hela kroppen och även i ansiktet när jag duschar, två gånger i veckan. Sen lägger jag på en ansiktsmask för att friska upp hyn, en gång i veckan. Smörjer in ansiktet efter att jag rengjort det gör jag med Oil of Olay, luktar gudomligt.

Sen kommer vi till sminket. Jag börjar med en primer/serum, La Base Pro från Lancome, som slätar ut och jämnar till huden i ansiktet. Burkar även ta lite ner på halsen. Sen lägger jag på mineralfoundation från Loreal med hjälp av en borste. Jag brukar använda två nyanser för att få färgen och ansiktet att se så naturligt ut som möjligt. Den ljusare färgen brukar jag lägga på nedre delen av käken och i tinningarna. :) Sedan lägger jag på lite ögonbrynsfärg från H&M med hjälp av en borste. Jag brukar använda den ljusa färgen eftersom den blir ganska mörk när den kommer på. Efter det lägger jag på lite röd rouge på kindbenen.

Om jag vill ha lite inramade ögon använder jag en mörkbrun eyeliner från H&M (oftast) som jag lägger ovanpå dom övre fransarna. Jag vill bara ha ett tunt sträck, så jag brukar ta en tops med eye makeup remover på och bra bort överflödet. Jag älskar Diors mascara, Dior Show, den funkar utmärkt till mina ögonfransar. Den klumpar inte ihop fransarna som många andra mascaror gör.

Om jag ska ut eller iväg på något speciellt brukar jag lägga på lite ögonskugga. Då använder jag oftast dom här två från Make Up Store, dom har massor att välja mellan och väldigt bra grejer. Den bruna heter Ghetto och den ljusa skimriga heter Muffin, tror jag. :) Jag lägger den mörka från mitten utåt och den ljusa från mitten och innåt, extra mycket vid ögonvrån. Sen skuggar jag ut dom i mitten där dom möter varandra för att få en fin övergång. Jag har en pensel med vit gummidel på ena sidan som jag använder till att skugga ut färgerna.

Kommentarer
Postat av: bini

Olay OLAJ :D

2009-04-28 @ 23:48:32
URL: http://operationivy.blogg.se/
Postat av: Angelina

Haha! Precis!

2009-04-29 @ 14:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0